Vrijdag 11 maart: Het uitzicht vanuit de hotelkame - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martin Stolk - WaarBenJij.nu Vrijdag 11 maart: Het uitzicht vanuit de hotelkame - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martin Stolk - WaarBenJij.nu

Vrijdag 11 maart: Het uitzicht vanuit de hotelkame

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

11 Maart 2011 | Hong Kong, Hong Kong

De vierde dag in Hong Kong. Na een goede nacht rust in de dormitory room van de YWCA ben ik rond 11 uur s ochtends richting de ‘admirality’ gegaan. De admirality is het centrale gebied van Hong Kong waar de meeste wolkenkrabbers zijn gevestigd. Onder andere de toren van Bank of China is gevestigd rond het plein, deze toren biedt een gratis viewing deck wat je kan bezoeken. Iets wat ik dus ook heb gedaan, het is een viewing deck op de 42e verdieping met een prachtig uitzicht op de wolkenkrabbers in downtown Hong Kong. Om bij het viewing deck te komen moet je een beveiligingspasje aanvragen en daarna ga je in dezelfde lift als het kantoorpersoneel, wat het nog beter maakt.

Na het mooie uitzicht op downtown Hong Kong heb ik de bus genomen naar een plaatsje genaamd Shek O. Dat is een klein plaatsje wat je bereikt na een 45 minuten busrit. Een busrit door Hong Kong is op zichzelf al een attractie omdat je over bergweggentjes rijd. Shek O is een plaatsje met een prachtig strand en een nog mooiere rotsformatie. Die laatste heb ik beklommen, wat uiteindelijk prachtige foto’s opleverde. Verder lag ook het natuurgebied Cape d aguillar dichtbij Shek O, dat gebied heb ik ook nog voor ongeveer twintig minuten bekeken. Het zag er mooi uit, maar omdat echt goed te bezoeken zal je er toch echt meer tijd voor moeten nemen.

Om terug te komen bij de Central Piers van de Star Ferry heb ik in plaats van de MTR de langzame bus genomen. Deze busrit, die ongeveer negentig minuten duurt in de spits, was een geweldige manier om de stad Hong Kong te zien zoals locals hem gebruiken. Ik vond het echt geweldig om die busrit te maken, het maakte mij niet eens uit dat het zolang duurde. En dat voor slechts vijftig cent!

Na met de star ferry terug te zijn gekomen in Tim Sha Tsui ben ik naar mijn hotelkamer gegaan om vanuit daar de harbour light show te bekijken. Dat was echt prachtig en speciaal om te kunnen zien van zulke hoogte. De muziek waar de show op loopt is ook via de radio te beluisteren, zodat je vanuit je hotelkamer de hele show kan meekrijgen. > Hiervan heb ik ook een filmpje gemaakt en die zal ik als ik in Auckland ben uploaden. <

Na deze mooie show ben ik naar het zwembad gegaan, een vijf baans zwembad waar je gratis gebruik van kan maken als gast. Na het heerlijke zwemmen ben ik gaan slapen, onder het genot van een uitzicht op Victoria Harbour.

Groeten,

Martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 16899

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 29 Juni 2011

Wereldreis 2011

Landen bezocht: