Maandag 21 maart: De jetboat - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Stolk - WaarBenJij.nu Maandag 21 maart: De jetboat - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Stolk - WaarBenJij.nu

Maandag 21 maart: De jetboat

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

21 Maart 2011 | Australië, Sydney

Maandag 21 maart: De jetboat

De laatste dag in Sydney… Ik besloot nog voor een laatste keer mijn koffer te pakken, ik zal namelijk de laatste nacht in Sydney gaan doorbrengen in het Railway Square YHA Hostel. Dat is een hostel gebouwd in het oude treinstation van Sydney, waar mijn kamer een oude wagon zal zijn. Iets wat natuurlijk gezien mijn treinenhobby ( toen ik kleiner was ;) ) natuurlijk iets niet te missen is. Het hostel zit aan de andere kant van het hostel waar ik daarvoor sliep, dus opnieuw heb ik ongeveer tien minuten met mijn koffer geschouwd. Na mijn koffer afgedropt te hebben ben ik met de trein naar Circular Quay gegaan.

Bij Circular Quay zal ik een havencruise gaan doen, alleen dan niet de saaie standaard cruise maar een adrenaline verhogende jetboatcruise! Een jetboat is een speedboot powered door twee 360 pk motoren. Jetboats staan bekend om 360 graden en haakse bochten, iets wat in deze haventour ook helemaal goed kwam. De tour was één van de hoogtepunten van mijn verblijf in Sydney. De muziek die in de jetboat werd gespeeld was precies mijn muzieksmaak en daarnaast werd je ook , ondanks je beschermende pak, nat. Zoals het hoort! Daarnaast zie je ook heel de haven en verteld de bestuurder soms wat achtergrond informatie. Precies alles wat je van een adrenaline verhogende haventour verwacht, cool!!

Na het jetboat avontuur ben ik, met mijn natte T-shirt, eerst door de historische wijk The Rocks gelopen. Deze wijk, die aan de voet van de Harbour Bridge ligt, is de oudste wijk van Sydney. Veel van de historische gebouwen staan er nog in goede conditie, wat een bijzondere vibe teweeg brengt.
Na de wandeling door the Rocks heb ik de wandeling over de Harbour Bridge gedaan. Niet de betaalde attractie over de brugconstructie, maar gewoon over het normale wandelpad. Ongeveer hetzelfde alleen dan 150 euro goedkoper en het uitzicht is van 150 meter lager, maw net zo mooi! Tijdens de wandeling heb je een mooi uitzicht op het Opera House en Circular Quay, wat de wandeling tot een must do in Sydney maakt. Na de wandeling heb ik de trein teruggenomen richting Central Station, een rit die trouwens ook over de Harbour Bridge ging. Ondanks dat het openbaar vervoer niet de standaard van Hong Kong had, was het ov dmv trein in Sydney toch erg goed geregeld. Ik hoefde nooit langer dan vijf minuten te wachten en vertraging komt weinig voor.

Op Central heb ik de trein genomen richting Bondi Beach, het laatste wat ik nog graag wilde zien in Sydney. Bondi Beach heb ik elke dag uitgesteld omdat ik het graag in volle zonneschijn wilde beschouwen, helaas heb ik dat weer niet in Sydney gehad. Aangezien ik morgenvroeg al vertrek moest het er dan nu van komen. De trein brengt je tot Bondi Junction, waarna je daarna nog ongeveer vijftien minuten in de bus moet zitten naar het strand. Echter…. Toen ik bij het strand aankwam begon het keihard te regen. Aangezien ik geen zin had om helemaal te verregen heb ik na vijf minuten maar de bus weer teruggenomen naar Bondi Junction. Ik heb Bondi Beach dus alleen maar in regen gezien, wat een goede reden is om ooit weer terug te komen naar het dan hopelijk zonnige Sydney. Ik ben nog jong zat, ooit zal ik terugkomen om het prachtige land Australië te gaan verkennen. En ja dan zal ik ook Bondi Beach nog in de zon gaan zien!

Terug in het hostel was het tijd om mijn financiële zaken een beetje te regelen, ik moest namelijk mijn vluchtgegevens opschrijven en kijken waar ik mijn huurauto moest ophalen. Terwijl ik dat aan het doen was hoorde ik mijn vertrouwde moedertaaltje, bleek dus dat er nog drie andere Nederlandse meisjes in het hostel zaten. Nadat mijn administratie gedaan was heb ik daar dus nog even gezellig meegepraat. Daarna was het tijd om te gaan slapen in de oude treinwagon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 16898

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 29 Juni 2011

Wereldreis 2011

Landen bezocht: