Zondag 20 Maart: De dag op de kamer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Stolk - WaarBenJij.nu Zondag 20 Maart: De dag op de kamer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Stolk - WaarBenJij.nu

Zondag 20 Maart: De dag op de kamer

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

20 Maart 2011 | Australië, Sydney

Na alweer een kort nachtje was het om negen uur tijd om wakker te worden. Klein probleemtje was echter wel dat ik zo moe was dat ik mij natuurlijk versliep. Resultaat was dat in slaapoutfit ( wit shirtje met snel aangeschoten trainingsbroek en bril) door het hostel rende, dit aangezien ik had afgesproken met Patricia (a). Gelukkig zat zij er nog steeds, maar ik was wel buiten mijn kamer gesloten. Aangezien de receptie de keycard alleen voor vijftien minuten kon heractiveren, wat niet genoeg is voor mijn gemiddelde douche, besloot ik mijzelf up te graden naar een privé kamer met een eigen douche.

Het plan voor vandaag was dat ik samen met Patricia richting de diergaarde van Sydney zou gaan, maar aangezien het regende viel dat plan in het water. Wij besloten de dag samen in mijn kamer door te brengen en daar gezellig samen een film te gaan kijken(a). Vanavond zou Patricia terugvliegen naar Sao Paulo, waar zij woont en werkt. Zij werkt daar als consultant, wat net als mijn aankomende baan een druk werkleven betekend. In haar beroep zijn werkweken van vijftig uur geen uitzondering en kan zelfs het weekend soms wegvallen, maar daar komt wel voor terug dat ze naast een goed salaris werkt aan een goed cv en zelfstandig is. Iets wat veel gelijk heeft met mijn leven per september, wat natuurlijk voor een klik zorgt.

Ondanks dat het natuurlijk jammer was dat zij vanavond al zou vertrekken hebben we toch een hele gezellige dag samen gehad. ’s Avonds ben ik samen met haar richting vliegveld gegaan, waar ik haar letterlijk door de douane heb zien vertrekken. De twee dagen die ik samen met haar heb gehad waren geweldig en zal ik nooit vergeten, alleen de kans dat ik haar ooit weer ga zien is zeer klein. Ik woon in Nederland en zij in Brazilie en alleen maar twee dagen samen geweest… Maar het is zeker een prachtige Sydney herinnering!

Na Patricia afgezet te hebben op het vliegveld ben ik in mijn kamer de rest van mijn reis gaan uitstippelen. Ik had namelijk twee weken geplanned om in Sydney te blijven , alleen is die periode te lang om in één stad te blijven en te kort om verder Australië in te reizen. Daarnaast is het weer in Sydney niet echt geweldig te noemen, waardoor ik besloot overmorgen richting Nieuw –Zeeland te vliegen. Ik vlieg echter niet op het standaard Auckland, maar op Christchurch wat op het Zuider Eiland is. Ik zal vanaf daar een auto gaan ‘relocaten’, wat betekend dat je een auto bijna gratis kan rijden. Je hoeft alleen de brandstof te betalen, waarvan ik zelf de eerste tank gratis kreeg. Maar dat is toekomst, eerst nog één laatste dag in Sydney!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 16855

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 29 Juni 2011

Wereldreis 2011

Landen bezocht: