Zondag 13 maart: Stanley - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martin Stolk - WaarBenJij.nu Zondag 13 maart: Stanley - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martin Stolk - WaarBenJij.nu

Zondag 13 maart: Stanley

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

13 Maart 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Zondag 13 maart: Stanley

De zesde dag in Hong Kong, de tijd is alweer bijna voorbij. De tijd ging (helaas) te snel, ik had zo nog een week in Hong Kong kunnen blijven. Dit omdat de stad zelf heel mooi is, maar de cultuur en de natuur eromheen nog mooier. Het enigste wat ik niet zal gaan missen is het hotel ‘hoppen’ want ook vandaag was het weer tijd om te verkassen. Deze keer omdat het hotel waar ik de nacht ervoor verbleef last minute geboekt was en nogal duur was, de kamer waar ik deze nacht zal gaan slapen is de helft. Deze keer stond mijn hotel aan de rivier de Gambler in de buurt van de luchthaven. Het hotel maakt onderdeel uit van het ‘Rambler Crest’, een serie van tien wolkenkrabbers met alleen maar appartementen. Om er te komen moest ik eerst weer met de MTR en daarna vervolgens overstappen op een mini busje. Dit kan je vergelijken met taxibusjes, maar dan tien jaar ouder. Het mooie van dit vervoer is dat het niks kost ( 20 cent!) en je met alleen maar locals in het busje zit.

Maar na mijn koffer in de kamer te hebben gedropt ben ik richting Stanley gegaan. Dit is een ( heel ) toeristische badplaats op ongeveer dertig minuten rijden vanaf downtown Hong Kong. Na alweer een hele mooie busrit besloot ik halverwege uit te stappen bij een strand genaamd Repulse Bay. Een mooi zandstrand tussen Hong Kong en Stanley. Er stond een lekker zonnetje en een van 23 graden, heerlijk dus. Ik heb daar ongeveer 30 minuten op het strand gelegen, werd alleen heel erg gestoord door Chinese toeristen die maar foto’s bleven maken van een gebouw. Dit bleek een hotel te zijn, maar wat het vooral bijzonder maakte ( voor hen) is dat er een gat in het midden van het gebouw zit. Iets wat goed zou zijn voor de Feng Shui.

Daarna ben ik doorgereden richting Stanley, waar het vooral heel toeristisch was. Er was een soort markt, eigenlijk een rij winkels dicht op elkaar met een doek eroverheen, ook heel toeristisch maar goed om je souvenirs te kopen. Iets wat ik dus ook gedaan heb met een aantal magneetjes. Klein en licht om mee te nemen, maar toch een leuke herinnering. Ideeal dus. Na de markt ben ik naar de boulevard gelopen die er mooi uitzag, alleen was het er heel druk. In die drukte kwam ik dezelfde jongen tegen waarmee ik ook het dorpje Tai O had bezocht, dus zijn we samen in de bus teruggereden richting Hong Kong. Hij ging de dag erna richting het mainland van China, en ik naar Sydney. Na opnieuw elkaar een fijne reis gewenst te hebben ben ik richting de star ferry gelopen.

Deze laatste avond in Hong Kong zat ik precies om 2008 op de ferry, wat betekend dat ik midden in de harbour light show zat. Wat echt een geweldige belevenis is! Naast de harbour light show ben ik ook nog even naar het Hong Kong Convention Center gelopen, om daarna een ritje te maken in een tram in Hong Kong. De trams zijn erg klein en oud, maar toch prachtig omdat ze dubbeldekker zijn. Daarnaast is het erg goedkoop ( 10 cent) maar ook weer erg langzaam ;) Niet zo snel en efficient als de metro, maar wel iets wat je een keer gedaan moet hebben. Na de tramrit heb ik nog wat bootschappen gekocht in een 24 hours supermarkt, waar het zelfs om 2130 nog hartstikke druk was.

Na de bootschappen werd het toch echt tijd om de metro te nemen terug richting mijn hotel, om voor het laatst in Hong Kong te gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 16908

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 29 Juni 2011

Wereldreis 2011

Landen bezocht: