Maandag 14 maart: de laatste dag in Hong Kong... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martin Stolk - WaarBenJij.nu Maandag 14 maart: de laatste dag in Hong Kong... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martin Stolk - WaarBenJij.nu

Maandag 14 maart: de laatste dag in Hong Kong...

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

14 Maart 2011 | Hong Kong, Hong Kong

De zevende en laatste dag in Hong Kong…. Zoals ik de vorige dag ook al zei was de tijd in Hong Kong eigenlijk te kort. Ik zou er graag nog een extra week hebben verbleven, maar ik ben nog jong dus kan er altijd nog een keertje terugkomen. Iets wat ik ook zeker zal gaan doen. Nu de dag zelf: aangezien mijn hotel dichtbij de luchthaven ligt besloot ik om als eerste mijn koffers naar het vliegveld te brengen. Ik hoopte erop dat ik mijn koffer alvast kon inchecken, maar helaas had Qantas geen eigen balie op het vliegveld. Ik moest dus mijn koffer tijdelijk in storage laten zetten. Een duur geintje maar ik had niet echt een keuze.

Nadat ik mijn koffer had afgedropt ben ik met de trein teruggegaan richting de stad. Eenmaal aangekomen in de stad heb ik de bus genomen naar de nummer 1 toeristische trekpleister: The Peak. Het was mijn bedoeling om met de Peak tram naar boven te gaan, maar aangezien ik de verkeerde bus (6 ipv 6x) had genomen ben ik met de bus naar boven gegaan. Iets wat gelukkig ook erg mooi was.

De peak zelf was erg druk en toeristisch, maar het uitzicht is zonder twijfel het mooiste in heel Hong Kong. Je hebt een prachtig uitzicht over alle wolkenkrabbers die de stad rijk is en daarnaast sta je ook nog heerlijk in de zon. Dat je in de zon staat is trouwens meestal zo, omdat de Peak boven het wolkenlevel ligt.

Terug ben ik wel met de peak tram gegaan. De peak tram is een van de oudste maar ook een van de steilste tramlijn in de wereld. In minder dan 10 min brengt de tram je boven , iets wat met de bus ongeveer 60 minuten kost. Daarnaast ziet het er van binnen nog zeer authentiek uit en wordt het ook nog gebruikt door locals. Dit alles maakt het tot een geweldige attractie.

Na deze tramrit werd het echter tijd om de trein terug te nemen richting de luchthaven. Mijn vlucht QF128 vertrekt om 2030 en je moet er altijd toch wel zeker twee uur van te voren zijn. Nadat ik mijn bagage had opgehaald werd het tijd om de laatste foto van Hong Kong te nemen en het land te verlaten. Er stond mij weer een lange ( 8 urige) vlucht richting Sydney te wachten.

Ondanks dat ik er veel zin in heb om naar Sydney te gaan, vind ik het ook wel jammer dat ik Hong Kong achter mij moet laten. Ik heb er een hele leuke en vooral mooie tijd gehad en als ik iemand een Aziatische stad mag aanraden is dat dan ook Hong Kong. Je hebt er cultuur, maar ook de moderne wolkenkrabbers, de chinees sprekende locals met toch een Engelse bewegwijzering. Oftewel GEWELDIG!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 16901

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 29 Juni 2011

Wereldreis 2011

Landen bezocht: