Dinsdag 15 maart: Sydney!!!! ( en een lange vlucht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Stolk - WaarBenJij.nu Dinsdag 15 maart: Sydney!!!! ( en een lange vlucht - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Stolk - WaarBenJij.nu

Dinsdag 15 maart: Sydney!!!! ( en een lange vlucht

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

15 Maart 2011 | Australië, Sydney

Dinsdag 15 maart: Sydney!!!! ( en een lange vlucht)

Eindelijk na een lange vlucht was ik er dan: de havenstad Sydney in Australie! Om 8 uur ’s ochtends arriveerde ik op Sydney’s International Airport. Ondanks dat het een lange vlucht was en de meneer in de stoel voor mij hij natuurlijk zijn stoel naar beneden deed, was het een goede vlucht. Dit omdat de stoel naast mij leeg was, waardoor ik mijn tas niet in de overhead compartment hoefde te stoppen, maar hem lekker in handbereik kon houden. Het eerste wat ik moest doen toen ik in Sydney arriveerde was een overnachting regelen, aangezien ik net uit een lange vlucht zonder slaap was gekomen besloot ik een hotel te boeken. Iets wat heel duur bleek te zijn, dus ik eindigde met een – niet eens zo slecht- serviced appartment. Het appartement was zelfs zeer goed omdat ik zelfs nog uitzicht had op een haventje en het had een eigen keuken. Om bij het hotel te komen moest ik een bus nemen, die kon ik echter niet snel genoeg vinden. Dit had tot gevolg dat ik weer in een particulier taxi busje werd gepraat, alleen was ik nu echter niet de enige in het busje. Dat busje bracht mij in een ‘verdraaid westerse manier’ naar het hotel. Hiermee bedoel ik dat mij alleen de files zijn bijgebleven en laat dat nou net zijn waar Nederland met zijn ’van-a-naar-beter’ bekend omstaat. Sydney en Australie zijn dan ook echt auto gebied, mede vanwege de grote afstanden maar ook omdat vooral het busnetwerk 1 grote warboel is. Daarnaast zijn er weinig busbanen en als ze er zijn worden ze door vrachtwagens als parkeerplaats gebruikt, waardoor de bus nog langzamer is dan de auto.

Terug naar de eerste dag in Sydney. Aangezien ik erg moe was van de lange vlucht en voor de enige keer in een appartement verbleef ben ik lekker gaan bijkomen in datzelfde appartement. Ik heb in de middag een uurtje of twee geslapen en ben daarna rond acht uur de bootschappen gaan halen. Ik heb zelf gekookt, nou ja gekookt…. Ik heb patat en kipnuggets in de grill oven gedaan. Je moet ergens beginnen toch(a) Daarnaast heb ik mijn eerste hostel geboekt. Dat is het Wake Up! Hostel geworden, wat tegenover het centrale treinstation ligt. Morgen zal ik echte Sydney gaan beleven, hoewel het natuurlijk als nadeel heeft dat je al zo’n geweldige stad als Hong Kong vers in je geheugen hebt.

  • 05 Maart 2013 - 07:11

    Bob:

    Dinsdag

  • 05 Maart 2013 - 07:12

    Bob:

    Dinsdag

  • 05 Maart 2013 - 07:13

    Bob:

    Dinsdag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 16904

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 29 Juni 2011

Wereldreis 2011

Landen bezocht: