wo 16 maart: De eerste echte dag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Stolk - WaarBenJij.nu wo 16 maart: De eerste echte dag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Stolk - WaarBenJij.nu

wo 16 maart: De eerste echte dag in Sydney

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

16 Maart 2011 | Australië, Sydney

wo 16 maart: De eerste echte dag in Sydney

Na heerlijk geslapen te hebben in het appartement was het voor mij tijd om weer mijn spullen te pakken ( iets wat standaard zal worden ;) ). Na een uur te laat mijn kamer verlaten te hebben trok ik mijn koffer door de straten van Sydney onderweg naar het hostel. De eerste twee nachten zal ik in het Wakeup! Hostel verblijven, dat is een acht verdiepingen hoog hostel op twee minuten van Sydney Central. Onderweg van het appartement naar het treinstation zag ik een paar mensen naar mijn tas kijken,waarop ik ze dus vroeg wat er aan de hand was. Het probleem was dat ik een tas met heel groot Nieuw-Zeeland logo mee sleurde, en laat er nou net een grote rivaliteit tussen de twee landen zijn.

Het hostel waar ik in verbleef was zeer groot, maar wel gezellig en hygiënisch netjes. Ik verbleef in een zes persoons dormitory room op de derde verdieping. De kamer was van een goede maat en had een gratis kluisje. Na mijn spullen in de kamer te hebben gezet ben ik richting de stad gelopen om een eerste ‘glimp’ van Sydney te krijgen. Nadat de boodschappen binnen waren heb ik een dagpas van de Sydney monorail gekocht. Dit is een monorail die door het ‘darling harbour’ gebied gaat, snel is het niet maar voor de toeristen is het leuk. Na uitgestapt te zijn in de buurt van darling harbour ben ik richting de haven gelopen, om van het geweldige uitzicht te genieten. Ik heb wel eerst wat zonnebrand op gedaan, omdat op die dag de zon prachtig scheen. Uiteindelijk bleek het zelfs de mooiste dag van de hele week Sydney te zijn geweest.

In Sydney vind je een hoop bedrijven die een Nederlandse roots hebben, in het darling harbour gebied zie je een kantorenpand van het nl accountantskantoor KPMG maar ook een (groot) kantoor van Rabobank. Naast het kantoor van Rabobank staat een toren van PricewaterhouseCoopers, en GOD wat zou ik graag daar een jaar willen werken. Je weet nooit wat de toekomst je gaat brengen, maar als ik ooit de kans krijg om internationaal ervaring op te doen dan zou Sydney voor mij een droombestemming zijn! De zon, de relaxte atmosfeer en de stranden. Wat wil je nog meer?!

Ik besloot om een biertje te gaan drinken in een ‘fancy’ bar in darling harbour. Echter na twee slokken genomen te hebben hoorde ik wel een heer normaal taaltje, Nederlands! Het was voor mij de eerste keer dat ik andere Nederlanders tegenkwam, wat na een week Chinees gebrabbel gehoord te hebben heerlijk was! Na een half uurtje gepraat te hebben gingen we weer onze eigen weg. Voor mij was dat teruggaan naar het hostel en daar in de bar iets te eten te kopen. Iets wat een heerlijke schnitzel met een nog betere champignon saus was. En ja hoe ik op een champignon saus kom?! ( ik ben het type dat geen enkele saus lust, en normaal gesproken al helemaal niet iets met champignon) Er is een makkelijke reden voor: je vraagt gewoon het barmeisje wat zij de lekkerste saus vind en laat dat nou net de champignon saus zijn… Maar het was heerlijk!

Toen ik terugkwam op mijn kamer was er een andere meisje-vrouw bezig met in haar spullen te zoeken. Ze kwam vanuit Engeland en was net een weekje geleden gearriveerd in Sydney. Ze reisde samen met een vriendin die ook in de kamer verbleef. Na een gezellig gesprek besloot ik Sydney in de avond te bewonderen, wat concreet betekent dat ik anderhalf uur door de stad heb gelopen. Een anderhalf uur waarin ik eigenlijk geen idee was waar ik precies was, behalve dat het allemaal wel erg Europees was. Maar echt gek is dat ook niet als je van een Aziatische stad als Hong Kong kom ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 16903

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 29 Juni 2011

Wereldreis 2011

Landen bezocht: