Donderdag 17 maart: Het opera House - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Stolk - WaarBenJij.nu Donderdag 17 maart: Het opera House - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Stolk - WaarBenJij.nu

Donderdag 17 maart: Het opera House

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

17 Maart 2011 | Australië, Sydney

Zo dat was de eerste nacht in een gedeelde slaapkamer en ik moet zeggen dat ik er (gelukkig) helemaal geen problemen mee heb gehad J Ja natuurlijk heb je een snurkende buurman, iemand die om twee uur je kamer inkomt maar wat maakt dat nou uit?! Het is goedkoop, je bent onder mensen van je eigen leeftijd en het is nog gezellig ook. Who cares dat er iemand laat binnenkomt, je lacht erom en slaap weer verder! Maar Sydney. Het was vandaag bewolkt met soms een zonnetje, het weertype dat ik eigenlijk heel de week in Sydney zou houden.

Vandaag ben ik richting het Opera House en de Sydney Harbour Bridge gelopen. Dat is een wandeling door het stadscentrum waarna je uitkomt bij de Royal Botonic Gardens. Vanaf daar heb je een prachtig uitzicht op zowel het Opera House als de Harbour Bridge. In de Gardens, een zeer groot gebied, zelf kom je bijna elke mogelijke boom en natuurlijk ook een hoop vogels tegen.

Na het bezoek aan de Gardens ben ik het Opera House van dichterbij gaan bekijken. Het is waar wat mensen er over zeggen, het is een van de mooiste gebouwen in de wereld! Telkens als je tien stappen zet veranderd het complete uiterlijk van het gebouw, echt prachtig om te zien! Daarnaast is de bouwkwaliteit zo goed dat je op elk stukje van het gebouw wel een bijzonder detail kan zien. Dit gaat trouwens wel op voor de buitenkant, de binnenkant ziet er erg standaard beton achtig uit, maarja het Opera House is dan ook betekend voor haar uiterlijk!

Hierna heb ik de wereldbekende ferry richting Manly genomen. Dit is een gewone passagiersferry ( dus geen peperdure toeristenferry die een onbenullig rondje vaart) die vaart naar het plaatje langs het water, Manly genaamd. De ferry tocht duurt ongeveer dertig minuten en ondanks de miezer regen heb ik natuurlijk buiten gezeten! In mijn mening was het eerste stuk het mooiste omdat je dan echt het Opera House van elke hoek ziet- kan fotograferen. De Manly ferry, niet voor niks wereldberoemd!

Hierna heb ik wat gegeten bij de MacDonalds, waarna ik terug ben gegaan naar het Wakeup! Hostel. Hier werd ik uitgenodigd door een van de meiden om mee te gaan naar een andere kamer waar hun een drankspelletje zouden gaan spelen, helemaal goed natuurlijk. Alleen eenmaal in de kamer te zijn gekomen bleek dat het belangrijkste onderdeel van het spelletje ‘synoniemen maken’ was. Heel makkelijk als je een native Engelsman ben maar voor mij als Nederlander natuurlijk een hel, je kent namelijk bijna geen enkel synoniem. Na een aantal ronden ( die ik allemaal verloor…) ben ik dus maar verstandig teruggegaan naar mijn eigen kamer ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 16899

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 29 Juni 2011

Wereldreis 2011

Landen bezocht: