Vrijdag 18 maart: leven als een local - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Stolk - WaarBenJij.nu Vrijdag 18 maart: leven als een local - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin Stolk - WaarBenJij.nu

Vrijdag 18 maart: leven als een local

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

18 Maart 2011 | Australië, Sydney

De vierde dag van mij in Sydney! Na weer gewoon goed geslapen te hebben in een gedeelde kamer was het tijd om voor mij de tas in te gaan pakken. Ik zou vanavond namelijk in een ander hostel gaan slapen, het YHA Central Hostel. Dit mede omdat ik gisteravond rond een uurtje of tien een dagtocht richting de Blue Mountains had gereserveerd, een toer die op de vijfde dag rond 7 uur! zou vertrekken vanaf het YHA hostel. Naast dat elke minuut natuurlijk mooi meegenomen is wilde ik ook graag een YHA hostel in Sydney uitproberen, omdat ik vorig jaar in Nieuw Zeeland veel YHA hostels had gezien.

Na mijn spullen dus verhuisd te hebben naar het YHA hostel, wat wel vijf minuten lopen was! ;) besloot ik de receptioniste te vragen waar ik een sportschool en een kapper kon vinden. Ik wilde namelijk weleens zien hoe een sportschool in Sydney eruit zou zien en daarnaast vind ik het gewoon heel lekker om te sporten. Sporten geeft mij, en waarschijnlijk vele andere, namelijk een positieve energie kick. De sportschool was op tien minuten lopen van het hostel en het zag er eerlijk gezegd niet uit (a). De entree was erg duur ( 20 aus dollar) terwijl de apparatuur erg oud en slecht onderhouden was. Gelukkig was de work out wel lekker en verliet ik de sportschool vol met positieve energie en een ervaring rijker.

Na de work out was het tijd om naar de kapper te gaan, de receptionist van de YHA wees mij op een goedkope kapper op nog geen vijf minuten lopen. Bewapend met een foto op mijn laptop ging ik dus voor de eerste keer in mijn leven naar een onbekende kapper. Na tien minuten gewacht te hebben was ik aan de beurt, om na zeven minuten weer buiten te staan. Er was niet zo heel veel vanaf gehaald, maar dat had ik hem ook specifiek gevraagd.

Tevreden over mijn kappers en sportschool bezoek besloot ik voor het eten goedkope broodjes te eten, om een beetje op budget te blijven. Hierna ben ik teruggegaan naar mijn vier persoons slaapkamer, die ik deelde met nog twee andere jongens. De kamer was heerlijk ruim en goed gevuld met onder andere prive kluisjes en twee stoelen. Na ongeveer tien minuten in de kamer gezeten te hebben ben ik met mijn laptop naar de community room gegaan. Dit is de gedeelte woonkamer die je in elk hostel vind. In tegenstelling tot mijn vorige hostel, Wakeup!, stonden er in deze community room gelukkig wel gezellige zitbanken.

Mijn plan was om maar een half uurtje in de community room , tot half elf ’s avonds, te blijven. Dit vanwege de toer die ik morgen zou gaan doen, waarvoor ik al om half zeven mijn bed zou moeten verlaten. Echter heb ik uiteindelijk tot drie uur ’s nachts daar gezeten! Dit omdat ik een vrouw tegenover mij over Hong Kong hoorde praten, waarna ik mij in het gesprek gemengd heb. Gedurende 2.5 uur heb ik gezellig zitten praten met de twee vrouwen, waarvan er één uit Brazilië en de ander uit de Verenigde Staten kwam. Uiteindelijk ging de vrouw uit de Verenigde Staten rond één uur naar bed, waarna ik twee uur met de vrouw, Patricia, uit Brazilië heb zitten praten. Ze is een 22 jaar jonge vrouw en leeft in Sao Poalo en gaat deze maand beginnen met werken voor een groot consultancy kantoor. Ze was al voor gedurende een aantal maanden aan het reizen en was onder andere in Thailand, Cambodja en Hong Kong geweest. Aangezien het een ERG gezellig gesprek was besloot ik haar uit te nodigen om morgen met mij ergens uiteten te gaan, iets waar zij (gelukkig) ja op zei. Hierna lag ik dan 4.5 uur later dan gepland , met het vooruitzicht van een nacht met slechts een kleine 3.5 uur slaap, met een geweldig gevoel in bed. Met de Blue Mountains en een hopelijk gezellig diner in het vooruitzicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martin

Actief sinds 05 Mei 2011
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 16896

Voorgaande reizen:

06 Maart 2011 - 29 Juni 2011

Wereldreis 2011

Landen bezocht: